Malaysia ! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joëlle Koelma - WaarBenJij.nu Malaysia ! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joëlle Koelma - WaarBenJij.nu

Malaysia !

Door: joelleinbali

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

01 November 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi!

Donderdag nacht om 04.00 werden we opgehaald met de taxi op naar het vliegveld. 2uurtjes geslapen dus ik lag aardig snel KO in het vliegtuig en ook de bus vanaf het vliegveld naar Kuala Lumpur Sentral treinstation. Dus helaas kan ik jullie daar niet veel over vertellen :P Maargoed aangekomen op het station van Kuala Lumpur hebben we eerst maar even treinkaartjes gehaald voor de nachtrein voor vrijdagnacht! We hadden de keus tussen Middenklasse of First en we dachten nou zo’n slaaptrein kan toch niet zo erg zijn? Dus gekozen voor middenklasse en bovenbed om ons te behoeden voor de beestjes wat achteraf weer een hele belevenis was haha. Maar dat vertel ik later want nu ga ik alweer te snel ;)

Na onze treinkaartjes te hebben gekocht, zijn we doorgelopen naar zo’n lekkere toeristische bus die je de stad doorrijd en waarin je dus langs 44 verschillende bezienswaardigheden komt in Kuala Lumpur! Nou ideaal om de stad snel te bekijken! Bij elke plaats kan je uitstappen en de volgende bus een uurtje later weer pakken die verder gaat op de route. Veel gezien dus in 1 dag! Jeetje, wat is Maleisië een mooi land en ja zelfs de stad! Het is hartstikke schoon en vooral veel groen! Dus alle mooie tempels, gebouwen, moskeen etc. gezien! Oh vooral de Twin Towers zijn zo mooi in het echt! En vooral s’avonds is het helemaal geweldig al die torens verlicht, zo mooi! Om 23.00 moesten we weer terug zijn op het station om onze nachttrein te halen naar Penang. Penang is een eiland in Maleisië wat ook wel de Parel van de Oriënt genoemd word. Dus vandaar dat we daar natuurlijk geweest moesten zijn!

Na wat vertraging mochten we de trein in. Haha het was een coupe met aan de linker en rechter kant allemaal stapelbedden. Lekkere bruine gordijntjes ervoor, heerlijk klam bedje nou ik keek er naar uit om te slapen haha :P Maargoed… Zoekende naar onze bednummers kwamen we dus uit bij nummertje 24, Ja dat ben ik! Onder mij lag dus een giga dikke indo man. Nou goed ik dacht ogen dicht en je merkt er niks meer van (hoop je) :P Eenmaal omhoog geheisterd lag ik eindelijk boven en aan de andere kant van het gangpad boven lag dus Liset, die overigs ook boven een man lag haha. Heb mijn tassen in bed gelegd en geprobeerd om me normaal te installeren. Nou hup make-up eraf gehaald, crème opgedaan en verstand op nul en gewoon gaan liggen op dat klamme kussen en onder dat dekentje. Maar dat was het nog niet. Nee mijn onderbuurman vond het nodig om te snurken als een gek!! Eerst hoorde ik het niet echt maar op een gegeven moment dacht ik dat meneer naast me was komen liggen want het was werkelijk waar zoooo hard! Nadat ik keihard paar keer getikt heb op het stuk metaal naast mijn bed, hield het af en toe even op. Vervelend mannetje! Eindelijk na 7 uur kwamen we aan in Butterworth. Ik ben met 1 rood oog wakker geworden en ja waarschijnlijk door de viezigheid! Brr als ik eraan terug denk had ik mijn verstand werkelijk waar goed op nul gezet! ;)

Vanuit Butterworth moesten we met de ferry naar Penang. Dit duurde ongeveer een halfuurtje dus dat viel weer mee! Toen kwamen we aan in de stad Georgetown. Nou het ziet er inderdaad uit als een paradijs! Allemaal grote witte gebouwen, veel groen zoals in Kuala Lumpur en hartstikke schoon. De eerste dag zouden we naar Ferringhi beach gaan. Dit schijnt ook 1 van de mooiste stranden te zijn daar. Even in ons boekje gekeken en een leuk hostel opgezocht. Dus hup bus in op weg naar Ferringhi! Eenmaal daar aangekomen was het inderdaad heel mooi, het strand dan, maar voor de rest was daar weinig te beleven! Het hostel was een aanfluiting waar ik niet gevonden wou worden dus toen maar besloten om weer de bus terug te pakken naar Georgetown. Ik heb me nog nooit zo vies gevoeld haha we liepen toen gewoon al 33 uur in dezelfde kleren!! :P Eenmaal weer aangekomen in Georgetown hebben we een mooi hotel uitgezocht! Schone kamers en middenin het centrum! We konden rollend vanuit de kroegen naar het hotel dus wat wil je nog meer?

Na onze overheerlijke douche en schone kleren aan zijn we op pad gegaan om het centrum te bekijken. Al vrij snel kwamen we een mannetje tegen in een trishaw! Zo’n fiets met een bakkie ervoor waar je met zijn 2en in kan zitten! Deze arme man heeft ons onder het genot van romantische muziek het hele centrum doorgereden! Langs werkelijk waar alle bezienswaardigheden die er ook maar zijn in Georgetown. En wij maar klagen dat het warm was haha erg. Moskeen, tempels, Town halls, forts, kerken en tuinen die ook maar bekend waren van Georgetown gezien, echt super! En dat in 1 dag ;) Toen we weer terug kwamen in het hotel gingen we ‘even’ liggen om bij te slapen. Nou we werden dus om kwart over 11 s’avonds weer wakker! Ja en we moesten nog eten etc. dus we dachten al oh nee hé. Uiteindelijk beland in ‘Red garden’. Dit is een zuipfestijn bar met foute Chinese zangeressen waar je dus tot 01.30 eten kan bestellen. En dan ook werkelijk alles wat je wilt hebben! Allemaal kraampjes langs de kant met sushi, pizza en pastas, salades nou noem maar op! Daarna doorgegaan naar de 'Soho bar' wat er wel gezellig uit zag ondanks alle Halloween versieringen:P Daar wat drankjes gedaan, tafel voetbal gespeeld met Indiërs die om de zoveel tijd gingen wisselen van partners om het maar te winnen van ons haha :lol:. Uiteindelijk keimoe beland in bed.

De volgende ochtend zijn we terug gegaan naar Ferringhi beach voor parasailing!!! We moesten vanaf het strand rennen en dan word je de lucht ingetrokken! Was echt leuk! Ik was verantwoordelijk voor het landen haha ik maar hangen aan zo’n touw om maar in de buurt van het strand te landen en die man maar als een malle lopen zwaaien. Nou ik zag die schuur wel akelig dichtbij komen :P Maar we zijn als een bom geland en ook nog in het zand! :D was echt een leuke dag! S’avonds zijn we lekker uit eten geweest in een cruiseschip! Zeker een leuke locatie ;) Toen weer het bed ingeschoten om nog even wat slaap te krijgen voor onze busreis terug!

Om 00.00 kwam de bus ons ophalen vanaf het hotel om ons weer naar Kuala Lumpur te brengen. Nou die bus was een stuk beter dan de trein! We stonden binnen 4uur alweer in Kuala Lumpur! Ja en toen? Alles was dicht en je werd zowat belaagd door alle taxichauffeurs. Naar Chinatown gegaan voor een goedkoop guesthouse om een paar uur slaap te pakken! Beland in een simpel kamertje met 2 bedjes een van en dat was het :P De douche moesten we zelfs delen met het hele guesthouse dus mijn schoenen hadden ook een welverdiende douche verdiend dacht ik zo:D Paar uurtjes geslapen en toen weer terug naar het centrum op naar Time square! Dit is een shoppingmall met een achtbaan die tussen de 2 bovenste etages zoeft! Heel apart om te zien!, blijkt dus dat er nog een heel themapark bij in zit! :D Eindelijk een lekkere tomatensoep gehad! ;) Daarna nog even flink geshopt!! :D

Aan het eind van de dag nog een wijntje gedaan in de 'Skybar'. Dit is een gigantische dure bar met uitzicht op de Twin Towers! Zeker een bezoekje waard. Daarna gingen we helaas alweer op weg naar de metro om naar het vliegveld te gaan. En ja toen was onze vakantie alweer afgelopen! Deze week is zoals de vorige weken echt voorbij gevlogen. Nog maar 10 dagen en dan ben ik ook alweer onderweg naar Nederland!

Ik heb voor deze twee laatste weken nog niet echt wat in de planning staan. Alles al gezien hier in de buurt en eigenlijk ook overal geweest waar ik heen wou dus ik denk dat dit mijn laatste waarbenjij zal zijn! Ik moet nog 2 keer naar school en dan heb ik vanaf volgende week dinsdag vrij! En dan vrijdag 11 november vliegen we alweer terug naar Nederland de kou in!

Nou mensen? Nu is het toch echt tijd om nog even flink bruin te bakken en te relaxen en natuurlijk nog even gezellige feestjes te bouwen in de Bounty! Dank jullie wel voor het volgen van mijn blog en mocht ik nog iets eigenaardigst beleven dan laat het ik jullie natuurlijk weten! :P

Veel liefs! (K)

• 01 November 2011 - 06:49

Carolien:

Heee meid!

Leuk verhaal!!! Geniet nog even van je laatste dagen, zonder rare beestjes ;-)
    en dan een goede vlucht toegewenst naar ons koude kikkerlandje!!
    X

• 01 November 2011 - 08:06

Mama:

hey jootje weer geweldig wat een belevenissen en ervaringen wat zal je straks weer moeten wennen! lekker nog 2x naar school en dan voorbereiden om weer naar huis te gaan.dat vind je moeder heeeeel fijn JOEPIE!!!!! dikke kus mama

• 01 November 2011 - 12:12

Roos:

veel plezier nog, die laatste 10 daagjes! Geniet er extra van ;)! x

• 01 November 2011 - 12:20

Chris,Rosanne,Liam:

he Jootje!
    wat een leuke verhalen allemaal, wij hebben zo mooi mee kunnen genieten van al je avonturen! Fijne laatste weken nog daar gehe en dan lekker weer op huus an! tot gauw,
    Liefs, Chris, Roos en Liam xx

• 04 November 2011 - 18:40

Joey:

gelukkig nog 7 daagjes, dan ben je weer terug :D

• 09 Oktober 2012 - 00:44

Joey Latumalea:

Ik wens je voor nu een hele mooie tijd en al het geluk toe in Nieuw Zeeland topper!