Hoi!! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Joëlle Koelma - WaarBenJij.nu Hoi!! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Joëlle Koelma - WaarBenJij.nu

Hoi!!

Door: joelleinbali

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

07 September 2011 | Indonesië, Bali

Hallo iedereen!

Vrijdag 2 september om 2100 was het zover! Op naar Indonesië! Voor het eerst in mijn korte levensjaren zo’n lange vlucht gehad. Het ging snel moet ik zeggen! Had mijn eigen schermpje in de stoel en leuke films gekeken, zelfs 2 afleveringen baantjer! ;) Tussenlanding gehad op Singapore. Leuk vliegveld met al die verschillende kleuren tapijt op de grond. Zelfs nog even snel mijn nicotinegehalte op pijl kunnen houden! Zaterdagavond om 19.40 landden we op Denpasar. Een vies en warm vliegveld, voor de zoveelste keer de bagage weer door de scan en toen was het eindelijk zover; buitenlucht! Kwam het vliegveld uitgelopen en niet te geloven hoeveeeeel mensen daar stonden te roepen met bordjes o.a. van reisorganisaties of locals die transport aanbieden. Wat een gekte! Kleine kindjes op blote voetjes rond te rennen, moeders die half slapend op de stoep hangen, hallo Indonesië! Zaterdagavond een introductie gehad wat te verwachten van het hotel en onze school. We zijn hier nog in de buurt nog even op onderzoek uitgegaan en een drankje gedronken in de Hu-u bali bar. Goeie keus maar hartstikke duur! Wat wil je? Met een zwembad en grote fatboys met allemaal kaarsen op de grond haha ach kan voor een keer ;) De hotelkamer is goed te doen zit gelukkig een airco in dus dat scheelt al een hoop! We hebben zelfs een zwembad voor de deur :)

Zondag zijn we even naar de Carrefour gegaan voor boodschappen! Hele lading mee de taxi in aangezien het niet te lopen is vanaf ons hotel. Daarna hebben we ons maar even getrakteerd op een heeeeerlijke Balinese massage! Ben een uur gemasseerd waarbij ze ook nog eens bovenop je gaan zitten om je botten te kraken, je handen en zelfs je gezicht masseren voor 4 euro. Kan je je in Nederland niet voorstellen! :P Het voelde niet altijd even prettig maar het heeft wél geholpen! Ga zeker vaker heen;) Dus als een her borende zijn we daarna richting Kuta gegaan! Leuke stad maar wat druk! Je kan merken dat het hotel waarin ik verblijf in een rustige buurt ligt en weinig toerisme kent in vergelijking tot Kuta. Die avond hebben we lekker gegeten en wat cocktails gedronken. Toen nog even over marktjes heen gestruind maar nog niks gekocht hoor! Zit hier nog wel even :) Ohja! Wel Dr. Fish gedaan! Met je voeten in bak water met allemaal van die visjes die eelt van je voeten wegzuigen. Nou 1x maar ook niet weer! Wát kietelt dat! En die man maar zeggen dat went naar een minuut nou niet hoor het voelt zo raar maar er wel zachte voeten aan over gehouden! Zoiezo de lokale mensen hier proberen je natuurlijk allemaal een poot uit te draaien wat soms jammer is! Aangezien wij wat afgelegen liggen moeten wij meestal de taxi pakken als we ergens heen willen. Het is hier natuurlijk al normaal om af te dingen maar joh die taxi chauffeurs rijden gewoon hartstikke om! Dit om maar gewoon meer geld van je te krijgen. Laatst ook! Gingen we van Kuta naar het hotel, eerst al wel 10minuten lopen onderhandelen over de prijs aangezien je eerst de prijs moet afspreken en daarna pas in moet stappen. Anders kan het gebeuren dat ze je ergens gewoon eruit zetten. Maargoed uiteindelijk hadden we het voor elkaar 40.000 rph totaal. Dus wij rijden en in 1x deed hij net of hij niet meer wist waar het hotel was. Dus wij hem een kaartje geven met het adres erop zegt ie; ooooooh far far 45 45 45.000. Ja daag! Wij hadden gelukkig 40.000 contant dus hij zet ons voor het hotel eruit en wij geven hem het afgesproken bedrag. Hij deed nog moeilijk maar uiteindelijk reed ie weg met een vuist omhoog en FUCK YOU schreeuwend. Je moet hier wel hard tegen ze zijn!

Maandag was mijn introductie dag op school. Een lange dag gehad van 09.00 tot 17.30. Een hele mooie school van de buitenkant! Allemaal planten, bomen, Boeddha’s, watervalletjes, versieringen, vijvers met giga vissen nou zoals je begrijpt je kijkt je ogen uit. We zijn niet de enige want alle lokale studenten van die scholen ook. Er zijn meerdere opleidingen/scholen op onze campus. Stenden heeft een goed gebouw, allemaal van marmer wel klein maar te vergelijken als in Nederland. Wel simpeler natuurlijk. De school aan de overkant, waar wij dus lessen hebben, aangezien het Stenden gebouw te klein is, is echt een lokale school. In deze school zit de basisschool/voortgezet en hogeschool van de lokale bevolking. De eerste dag kwamen wij dus aangelopen over het schoolplein, wat als ware een soort binnenplein is met allemaal balkons eromheen. Werkelijk haha al die studenten stonden ongeveer op dat balkon te kijken en zelfs foto’s te maken. Als je dus ergens loopt hier of het op school is of het is op het strand ze vragen altijd of ze met jou op de foto mogen. Tuurlijk haha we zijn veeeeel groter (ja zelfs ik:P), blank, en de meeste blond nou wat een attractie zijn we :P Verder heb ik nog niet echt lessen gehad. Maandag dus alleen de intro gehad en gister (dinsdag) 2 hoorcolleges. Ik moet zeggen dat de hygiëne op de school wel heel wat minder is dan dat wij gewent zijn natuurlijk. Dit aangezien de wc nooit doorgetrokken wordt maar het automatisch toch gaat proberen dus dan zit je met je handen aan zo’n lekkere trekker te sjorren (bah) en er is geen wc-papier!! Handen wassen is dan met moeite mogelijk alleen ook géén papier. Dus toch maar besloten om standaard een fles Detol bacteriedodend spul en zakdoekjes in mijn tas te stoppen!

Verder heb ik dinsdag alleen 2 hoorcolleges gehad dus dat is niet veel boeiends:P
Vandaag mijn eerste les die begint om kwart voor 2 dus ik hoef pas om 1300 met het busje naar school! We worden hier namelijk 45minuten voor iedere les opgehaald bij het hotel en gedropt bij school :) Het rooster is ok! Geen lange dagen gelukkig en we zijn 1 of 2 dagen per week vrij(A) En gelukkig elke week een ander rooster! Ook zitten er genoeg activiteiten in verwerkt wat we dus samen met alle uitwisseling studenten gaan doen. Zoals vrijdag ga ik raften! :D:D Dat lijkt me wel zoooo leuk! Maar dat laat ik jullie natuurlijk allemaal weten hoe het was :) Ik ga me zo maar eens mijn mooie schooluniform aandoen en me klaarmaken voor school! Van het weekend gaan we allemaal mooie en leuke dingen bezoeken! Maar daarvan hou ik jullie op de hoogte;)

Heel veel liefs
Joëlle



  • 07 September 2011 - 05:02

    Carolien:

    Hee meid!
    Wat leuk je eerste bericht en meteen zo positief! :-D

    Veel plezier en ik kijk uit naar je belevenissen!!

    Liefs!

  • 07 September 2011 - 09:54

    Neeltje:

    Ha Joelle!
    Hoe gaat het met je in dat verre Indonesie? Leuk om zo je verhalen te kunnen volgen :)
    Liefs, Neel.

  • 07 September 2011 - 18:19

    Ad,San,Nat En Daan:

    Hé we hebben allemaal je leuke reisverslag gelezen!
    we hopen dat je het heel erg naar je zin hebt :-)
    Groetjes van de enige echte Familie Schreurs uit Ommen

  • 07 September 2011 - 19:08

    Helmaa:

    hey meis,
    Zo te horen vermaak jij je wel..:D veel plezier met het raften en al het leuke wat je nog gaat doen en gaat zien.. :D

    kuss

  • 07 September 2011 - 23:25

    JOey Latumalea :

    Veel plezier lieverd

  • 10 September 2011 - 08:49

    Patrick:

    Nu al mooie verhalen JoO!! Geniet ervan :)

  • 11 September 2011 - 14:55

    Fleur:

    heeee stinkerd!
    hahaha wat heb ik je lang niet gesproken! ik las op facebook dat je naar Bali ging en dat je een blog bij houdt, wat super vet zeg!
    ik ga proberen je verhalen te volgen hoor!
    liefs, Fleur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Stenden University Bali

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

Malaysia !

26 Oktober 2011

Jakarta

15 Oktober 2011

Selamat pagi!

28 September 2011

Lombok

20 September 2011

Hoi! :D
Joëlle

Actief sinds 29 Juni 2011
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 13510

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 15 Augustus 2013

Internship New Zealand

02 September 2011 - 11 November 2011

Stenden University Bali

Landen bezocht: