Jakarta - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Joëlle Koelma - WaarBenJij.nu Jakarta - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Joëlle Koelma - WaarBenJij.nu

Jakarta

Door: joelleinbali

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

26 Oktober 2011 | Indonesië, Bali

Hallo lieve mensjes!

Nu alweer een lang weekend voorbij gevlogen gewoon! We vlogen zaterdag om 10.10 met onze zwarte lijst vliegtuig! Nou dat was natuurlijk al een hele beleving met al onze scenario’s wát er wel niet fout kan gaan, voordat we ook maar gingen opstijgen. Maargoed al met al op wat gerommel van het landingsgestel na zijn we dus veilig aangekomen in Jakarta! Eerst maar een taxichauffeur gezocht die ons naar DE shoppingmall van Jakarta ging brengen; Blok M. De meiden shoppen en de jongens wachten in de Burger King vol ongeduld natuurlijk:) Maargoed het shoppingcenter viel wat tegen moet ik zeggen maar als nog een leuke trui gescoord (A)! Het was gewoon TE groot dat je van gekkigheid niet meer wist wat je nu eigenlijk nog nodig bent voor de koude winter in Nederland :P Na het shoppen weer een taxi gepakt naar het Nationaal Monument Monas. Dit monument is in het centrum van central Jakarta en symboliseert het vechten voor de vrijheid van Indonesië. Ook wel ‘De penis van Sukarno genoemd’. Dit aangezien deze man van vrouwen hield en het, wat ik moet toegeven, het heeft met een beetje fantasie wel wat weg van een penis ;). Je kan dus tot in de top in dit monument alleen toen wij er waren was deze natuurlijk weer ‘under construction’ dus daar kwam weer niks van in! Dus toen maar verder gelopen opzoek naar een slaapplek in Jakarta!

De stad zelf is niet zo vies als de meeste zeggen (of ik ben gewoon erger gewend dat kan natuurlijk ook nog ;)) Maargoed ik vond het vrij netjes alleen het was een stuk benauwder en veel smog dan wat wij hier, in Bali, gewend zijn. Weer een taxi genomen naar ‘Jaksa’ dit is dé backpackers straat van Jakarta. Dus ik zag het natuurlijk al helemaal zitten om een douche en wc te delen met het halve hotel (bah!) Maargoed toch maar op weg naar deze straat ;) En we hebben een goed maar klein hostelletje gevonden genaamd hotel margot! S’avonds lekker gegeten en nog even in de bar gezeten van ons hotel. Wat gezellig was! Bob Marley gezonden met echte Papoea’s haha géwéldig! S’nachts KO mezelf in bed gelegd om de volgende ochtend weer vroeg op te staan om de trein te halen naar Yogyakarta!

Om 08.45 ging onze trein richting Yogyakarta. We hadden ons natuurlijk al ingesteld op een trein bomvol locals met allemaal kippen en andere rare specerijen bij zich, zonder airco, niet rokend, vies en smerig. MAAR het viel mee! Het was 1 en al luxe in deze trein! Personeel kwam vaak langs met drinken en eten, een schoonmakertje hier en daar tussen je voeten door, nou echt super! De treinreis zelf viel heel erg mee! Je kon alles bestellen en zelfs nog roken:P Het uitzicht was mooi maar tegelijk ook de harde realiteit over het leven hier. Het ene moment rijd je langs krottenwijken waar de kinderen bedelend langs het spoor staan in een stortbui van regen. Mensen langs het spoor zien lopen om maar iets op te rapen wat ze misschien nog kunnen gebruiken, zelf gebouwde slaapplaatsen op de meeste plekken en dan kijk je verder en je ziet de giga mooie rijstvelden en luxe villa’s met mooie auto’s op de inrit. Heel apart om door verschillende manieren van leven te gaan binnen 8uur!

Aangekomen in Yogyakarta zijn we opzoek gegaan naar een hotel om weer te overnachten. We kwamen dus uiteindelijk terecht in Lotus 1. Dit hotel ligt recht tegen over de Borobudur in Java, waar we dus de volgende ochtend heen zouden gaan! Nou het hotel was 1 groot drama haha. Het was zó vies!!!!!!! De beestjes voelde je werkelijk waar OVERAL. En laat ik nu net daar zo’n fan daarvan wezen :P Onze kamer was te doen al hoe wel ik het heb vertikt om onder de deken te slapen, dat was te vies voor woorden haha. Onze douche was 1 grote tobbe en de wc moesten we doortrekken met een soort van, ja hoe zal ik het omschrijven, een maatbeker die je vult met water en keihard in de wc moet plonzen om weer een beetje licht water te krijgen haha :P Ja gewoon vies. Maar alsnog ik ben er nog en heb het overleefd! Dit werd medemogelijk gemaakt door het kaartspel ‘Kingsen’ in de avond. Er was gewoon geen hol te beleven in Yogyakarta wat je dus genoodzaakt maakt om het maar gezellig te maken met natuurlijk onze groep mensen, muggen, motvlinders, chichaks, kikkers, kakkerlakken en bedbeestjes. Een gezellige avond gehad met weer teveel Bintang achter de kiezen maar ik moest mezelf toch echt in slaap drinken! Nu snap ik pas waarom al die backpackers zoveel drinken ;)

4 uur later ging onze wekker alweer. We zouden de zonsopgang bekijken om 05.00 bij de Borobudur. En we troffen het! HET WAS BEWOLKT!!! :P Dat was echt jammer! We zagen dus geen snor er van! Maargoed toch nog 2 lekkere koppen thee na binnengewerkt in de rustige omgeving wat me vrijwel goed deed ;) De Borobudur is het grootste boedhistisch heiligdom in Yogyakarta. S’ochtends dient deze als gebedsoord. Dus een Pelgrim loopt iedere etage zeven maal rond met de klok mee. In de stoepa’s zijn beelden te zien van Boeddha, waar als je dus doorheen kijkt het eeuwige geluk kan krijgen. Nou ik heb lopen kijken als een malle zal ik je vertellen! Dus ben benieuwd;) Terug gegaan naar het hotel en even ontbeten. Later weer terug gegaan naar deze plek om ook maar eens voor Pelgrim te spelen :P Zal je vertellen ik was doodop! Het was te warm en heb teveel rondjes gelopen máár ik ben nu ‘volgens de boeken’ een Pelgrim.. Okee niet helemaal……… haha.

Na de Borobudur zijn we doorgegaan met het busje naar de Merapi vulkaan. Dit leek me wel vet aangezien dit de meeste actieve vulkaan is van het land! En óók word de Merapi tot de 16 gevaarlijkste vulkanen ter wereld gerekend. Deze vulkaan ligt dus in midden Java. Super om daar te zijn geweest! Gelukkig is dat ding niet ontploft maar het rookte wel! Wat vet was om te zien gehe :D Heb daar een lekkere Mie goreng gehad wat na aarde smaakte maar het was de moeite waard!

En toen was ons weekend alweer voorbij! Vanaf de Merapi vulkaan zijn we doorgegaan naar het vliegveld waar we een behoorlijke tijd hebben moeten wachten voordat onze zwarte lijst vlucht weer terug ging naar Denpasar en toch weer overleefd! Goh dat kijken door die stoepa’s heeft blijkbaar tot nu toe geholpen ;)

Ik vlieg morgen (donderdag) om 0600 weer naar Maleisie om daar Kuala Lumpur! De stad zelf bekijken en natuurlijk naar China town en het eiland Penang en Georgetown te bekijken! Ik dacht ik schrijf alvast maar een waarbenjij aangezien ik het anders misschien wel vergeet wat ik allemaal heb gedaan!!!

Fijn weekend allemaal en zodra ik terug ben schrijf ik mijn belevenissen weer op van Maleisië:D

Heel veel liefs! (K)

  • 26 Oktober 2011 - 16:49

    Carolien:

    Wauww! Hoezo je beleefd leuke dingen!! :-D
    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!! :-D

    Lekker blijven genieten! X

  • 30 Oktober 2011 - 16:53

    Joey Latumalea :

    Mooi allemaal hoor, voorzichtig aan

  • 30 Oktober 2011 - 20:10

    Ad, San, Nath., Daan:

    Hey Joelle,
    Volgens mij zet je nog een eindsprint in! Klinkt wel super belevenswaardig!! Kon je niet ook wat eeuwig geluk meenemen in een flesje ofzo? Veel plezier in Maleisie, geniet van de volgende avonturen!

    Groetjes uit Ommen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Stenden University Bali

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

Malaysia !

26 Oktober 2011

Jakarta

15 Oktober 2011

Selamat pagi!

28 September 2011

Lombok

20 September 2011

Hoi! :D
Joëlle

Actief sinds 29 Juni 2011
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 13519

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 15 Augustus 2013

Internship New Zealand

02 September 2011 - 11 November 2011

Stenden University Bali

Landen bezocht: