Selamat siang - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Joëlle Koelma - WaarBenJij.nu Selamat siang - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Joëlle Koelma - WaarBenJij.nu

Selamat siang

Door: joelleinbali

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

15 September 2011 | Indonesië, Bali

Bijna alweer het einde van week 2! De tijd gaat hier ontzettend snel. Nu moet ik natuurlijk even goed nadenken wat ik allemaal heb gedaan deze week ;)

Vorige week vrijdag zijn we met school wezen raften! We werden om 08.00 opgehaald bij het hotel, het gebied waar we gingen raften, op de Ayung rivier, is vanaf ons hotel nog 1.5 uur rijden. Rafting zelf was echt gaaf! In het begin dacht ik OMG niks voor mij. Moest ik ook nog vooraan zitten AAH! Maar gelukkig viel het allemaal mee :P We zaten met z’n 6en (alleen maar meiden + mannelijke gids) in zo’n boot fanatiek te peddelen haha geen gezicht :P Maar het was hartstikke leuk! Sjoef door de rivier en af en toe goed door de boot gesmeten, maar zeker een gezellige dag! We hebben 2.5 uur fanatiek gepeddeld en toen kregen we een lekkere lunch! En moet je nagaan dat het eindpunt ongeveer onderaan de berg is (500 treden omlaag gelopen voordat we in de boot konden) en lokale mannen en vrouwen hup lege boot opgevouwen op het hoofd, peddels op het hoofd en weet ik niet wat nog meer op een hoofd past, die hele berg opsjouwen om alle spullen weer terug te brengen! En wij maar lekker eten. Ooh erg!

Na de lunch zijn we ook maar weer de berg opgesjokt om een busje te regelen die ons 6en naar Ubud zou brengen. Onderweg toen we naar boven liepen stonden er alweer mannen en vrouwen dingen te verkopen. Zo ook voor het gebouw waarvandaan de bussen reden. Een van die vrouwen had zo’n mooie Sarong (zo’n gekleurde doek om zo maar te zeggen:P die je om kan doen) ik dacht die wil ik hebben! Dus ik naar die vrouw toe en vragen wat ze er voor moest hebben. Nou 250.000 haha ik zei nou nee, nou hééél gedoe maar uiteindelijk ging ze dus akkoord voor 40.000 (ongeveer €3.20) Ik pak m’n geld en ze trekt het zo uit mijn handen! En zegt 50.000 en ze wou die doek gewoon niet meer aannemen die drukte ze maar op mijn arm en 3 anderen vrouwen ook maar te schreeuwen om ons heen nou om werkelijk waar gek van te worden. Ik heb haar hand gepakt, geld eruit gerukt doek op haar schouder gelegd en weggelopen. Brutaal mens! :P Maar ze kwam me achterna haha dus heb eindelijk de kleur die ik wou. Kijk maar uit! ik kom echt héél gemeen terug volgens mij haha ;)

Aangekomen in Ubud hebben we eerst een hostel gezocht om te verblijven. Spullen gedumpt, opgefrist en door richting het Monkey Forest. Nou ik had me er wel wat van voor gesteld maar moet zeggen dat het wat tegenviel. Heel veel apen gezien wat wel leuk was alleen de meeste hadden het op mij voorzien. De eerste aap viel mee die ging alleen achter me aan rennen. Maar de 2e die keek mij aan, en ik dacht nog, onee he dus ik maar wegkijken :P En voordat ik het wist rende die naar me toe en sprong me zo op het been om via deze weg naar mijn hoofd te klimmen. Ik gillen als een malloot en toen schrok die gelukkig (6). Nog even de Apentempel in geweest die in het park zelf is, wel leuk maar niet veel bijzonders:). Nog even een massage gehad en een pedicure ;) En toen s’avonds wezen eten in Ubud bij de Havana bar. Leuke Colombiaanse tent! :D Niet heel laat gemaakt want de volgende ochtend zijn we vroeg eruit gegaan om de rijstvelden te bekijken:) De foto’s hiervan staan op mijn facebook (zet geen foto’s op waarbenjij want dit duurt zo lang om te uploaden!) Mooi om te zien al die velden en wat grooot! Ongeveer 3 uur rondgelopen en van alles gezien! Aankomend weekend zouden we eigenlijk naar Lovina of Lombok gaan maar helaas is ons rooster gewijzigd! Dus dat wordt nog even uitstellen!

Verder is het hier goed uit te houden! Hebben niet heel veel school alleen wel veel groepswerk in verschillende groepjes. Dus alsnog, net zoals in Nederland, veel meetings ;) De temperatuur is ook lekker, ik merk nu wel dat het elke dag een beetje warmer wordt! Hoef bijna geen vestje meer aan als ik s’avonds uit eten ga. Ook heb ik nieuwe spray gekocht voor die muggen, ik werd er gek van!

Toch blijft het wel wennen! Als je ergens heen gaat moet je altijd opletten of je niet opgelicht wordt en je moet altijd af dingen. Je kan dus niet even rustig ergens heen lopen en het aanraken. Want als je het eenmaal vast hebt, een kleding stuk of iets dergelijks dan staan ze er alweer om met je in onderhandeling te gaan. Ook met afrekenen staan ze constant naast je het geld uit je portemonnee te kijken en maar te wachten totdat je het geld neer heb gelegd. Ook even wennen aangezien het heel opdringerig overkomt.

Ook heb je hier veel bedelende vrouwen met baby’s en/of kinderen lopen. Of kleine kindertjes die je een armbandje proberen te verkopen of iets in je haar doen waar je niet om vraagt. En het ergste is nog dat het een hele organisatie is waarvoor die kinderen werken. Mocht je 1 zo’n kindje wat geven dan staan er al meerdere achter een boom en word je gewoon belaagd haha. Ook even wennen;)

Verder rijdt de bevolking grotendeels op een scooter en veranderd zo een 2baans weg binnen No time in een 4 en soms wel 5baans! Iedereen zigzaggend langs elkaar heen (links of rechts inhalend), dwars door het verkeer heen rammen, bellen en/of smsen, hele familie inclusief baby + konijnen mee op de scooter (record tot nu toe gespot is 5p.), lange balken hout vervoeren, rijdende Warung’s nou je kijkt je ogen uit wat wel niet vervoerd en gedaan wordt op en met zo’n scooter! :P

Ik kan nog wel uren zo door blijven schrijven wat je wel niet ziet! Maar helaas mijn middagdutje moet ook weer even gebeuren aan het zwembad (h)

Btw; ik heb geen Nederlands nummer meer aangezien ik anders mijn lieve moeders met een te hoge rekening opscheep ;) Mijn nummer die ik nu heb is; 0062 87861 207657

Dank jullie wel voor jullie berichtjes! En tot snel!


Veel liefs

  • 18 September 2011 - 21:39

    Joey:

    super lief ! Xx

  • 19 September 2011 - 21:55

    Alkmène:

    Hey Joëlle!
    Wat heb je al veel mee gemaakt zeg, en wat een leuke verhalen allemaal :D Volgens mij vermaak jij je prima! Succes deze week! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Stenden University Bali

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

Malaysia !

26 Oktober 2011

Jakarta

15 Oktober 2011

Selamat pagi!

28 September 2011

Lombok

20 September 2011

Hoi! :D
Joëlle

Actief sinds 29 Juni 2011
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 13536

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 15 Augustus 2013

Internship New Zealand

02 September 2011 - 11 November 2011

Stenden University Bali

Landen bezocht: